Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Cara Buat Gmail Untuk Bisnes


Gmail Template Emails Best Template Ideas
Gmail Template Emails Best Template Ideas from ideas.pejuang.net

Cara Buat Gmail Untuk Bisnes

Apa Itu Gmail untuk Bisnes?

Gmail untuk Bisnes adalah sejenis emel profesional yang mana kita boleh gunakan untuk kegunaan bisnes. Contohnya, kita boleh gunakan gmail ini untuk membuat akaun Google Ads ataupun membuat akaun Google Analytics. Gmail ini juga membolehkan kita menghantar dan menerima emel dari pelanggan bisnes kita. Selain itu, kita juga boleh menyesuaikan nama domain kita pada Gmail untuk bisnes ini. Contohnya, kita boleh gunakan nama domain seperti “[email protected]” atau “[email protected]”.

Cara Membuat Gmail untuk Bisnes

Langkah 1: Pergi ke Laman Web Google untuk Bisnes

Pergi ke laman web Google untuk Bisnes dan klik butang “Cuba Sekarang”. Pada laman web ini, kita akan dapat melihat berbagai jenis produk dan harga yang ditawarkan oleh Google.

Langkah 2: Pilih Produk yang Sesuai

Di bahagian “Produk”, kita akan dapat melihat pelbagai jenis produk yang ditawarkan oleh Google. Pilih produk yang sesuai dengan keperluan bisnes kita. Sekiranya kita hanya ingin membuat akaun gmail untuk bisnes, pilih pakej G Suite Basic.

Langkah 3: Masukkan Maklumat Peribadi dan Pembayaran

Setelah kita memilih produk yang sesuai, masukkan maklumat peribadi dan pembayaran kita. Kita juga boleh mengubah nama domain kita di sini. Pastikan semua maklumat yang kita masukkan adalah betul.

Langkah 4: Klik “Buat Akaun”

Klik butang “Buat Akaun” dan tunggu sehingga proses pembangunan akaun selesai. Sekiranya kita memilih untuk menggunakan nama domain kita, kita perlu mengikuti langkah-langkah untuk menyelesaikan proses pemasangan domain tersebut.

Langkah 5: Log Masuk ke Akaun Gmail Kita

Setelah akaun gmail kita berjaya dibina, kita boleh log masuk ke akaun gmail kita dengan menggunakan nama pengguna dan kata laluan yang telah kita tetapkan. Jangan lupa untuk mengubah kata laluan kita selepas log masuk.


Posting Komentar untuk "Cara Buat Gmail Untuk Bisnes"